همه چیز در مورد کشف و شهود1402/10/5 ،11:49:00 +00:00

همه چیز در مورد کشف و شهود

در این صفحه قراره 0 تا 100 کشف و شهود رو با هم یاد بگیریم!!!

در مورد شهود خودت چی می دونی؟

نمی­دونم چرا دلم می‌گه امروز این کار رو انجام بدم…

نمی­دونم چرا دلم می‌گه با فلانی دوست شو یا نشو…

نمی­دونم چرا دلم می‌گه این خونه رو بخرم…

نمی­دونم چرا دلم می‌گه امروز این کار رو حتما انجام بدم با این که همه می‌گن نه الان وقتش نیست…

این جمله‌ها براتون آشناست؟

تقریبا همه انسان‌ها ندایی درونی دارند که اکثر مواقع به همین شکل باهاشون صحبت می‌کنه.

آیا برای شما هم پیش آمده که گاهی در قلبتون یا جایی در درون شما با شما صحبت کنه مثلا اسم شما علی هست و اون ندا به شما می­گه:

علی همین امروز وقت خریده حتی اگه همه می گن نه بخر…

علی این کار رو انجام بده یا نده…

علی سر این قرار برو یا نرو؟

این ندا رو بهش می­گن شهود…

اگه شما همراه عزیز دوست دارین همه چیز در مورد کشف و شهود رو یاد بگیرین، این صفحه و مطالب این صفحه به شما کمک خواهد کرد.

همراه ما باشید.

شهود چیست؟

شهود در مکتابت، مذاهب و ادیان مختلف با تعابیر مختلفی مطرح شده، اما معنا و مفهوم همه اونها یکیه. در ادامه انواع تعریف‌ها رو خدمتتون مطرح می‌کنیم. البته تعریف دقیقی برای این حقیقت وجود نداره چون شهود انسان به قدری عظمت داره که هیچ کسی تا امروز نتوانسته معنای دقیق و مکان دقیق شهود و ندای درون رو معرفی کنه. شهود یعنی

1- ندایی در درونی­ترین و عمیق­ترین قسمت وجود انسان که هیچ استدلال و منطقی نداره.

2- شهود همون خدای درون انسان هست که درست­ترین راه رو به انسان نشون می­ده.

3- شهود صدای خداست که راه­های عجیب اما درست رو از طریق روح به گوش انسان می­رسونه.

4- شهود دقیق ترین راه رو به انسان نشون می­ده.

در مورد شهود هزاران هزار تعریف وجود داره که همه هم اشاره به یک حقیقت دارند. اما با توجه به تحقیقاتم نظر بنده به صورت زیر خلاصه می­شه:

شهود، صدای روح انسان است زمانی که:

1- ذهن و شرطی شدگی‌ها کنار رفته باشند.

2- پای ترس‌ها و نواقص اخلاقی در میان نباشد.

باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که:

همه انسان‌ها شهود دارند. پس همه انسان‌ها در یک زمان حتما و حتما صدای این شهود رو شنیدن.

دوستان عزیزم علم شهود و معنوی و متافیزیکی در ایران خیلی مورد توجه نیست، در حالی که اکثر افراد حتی در کشورهای جهان اول زندگی خودشون رو با شهود و الهام یا ندای درون به موفقیت رسوندن.

از جمله آقای استیوجابز که کاملا شهودی کمپانی اپل رو تاسیس کرد و شهود استیو بود که از اپل اپل ساخت. داستان استیو در مورد شهود از این قرار بود که او قبل از راه اندازی سایت در کشور هند به دنبال اساتید معنوی بود و بعد از بازگشتش معنویت را اصول زندگی خود کرد. گفته شده یکی از کتاب های مورد علاقه او کتاب داستان یک یوگی(سرگذشت پاراهامسا یوگاناندا) بوده. دقیقا کتابی که شهود اصلی ترین مبحثشه.

پس در این قسمت متوجه شدیم شهود یک ندای متافیزیکی و ناشنیدنی اما حس کردنی هست که از عمیق­ترین قسمت وجود انسان که بعضی به آن می‌گویند: ته قلب یا ته دل، شنیده می‌شه. همیشه پاسخ­های کاملا درست و گاهی بسیار بی منطق رو به انسان اعلام می‌کنه.

مثلا می‌گه فلان زمین رو فردا قولنامه کن در حالی که همه شرایط علیه شماست، همه افراد به شما گفته­اند این کار را نکن، الان وقتش نیست. شما هم حرف شهود یا قلبتون رو گوش می‌کنید و بعد از چند سال خرید اون زمین بهترین کار عمر شما به حساب میاد.

پس توجه داشته باشید که شهود با شرایط و اوضاع هیچ کاری نداره، استدلال و منطق هم در ندای شهود هیچ جایی نداره.

نشانه های فعال بودن شهود چیست؟

شاید این سوال پیش بیاد:

خوب من از کجا باید بدونم که شهودم فعال هست یا خیر؟

دوستان عزیزم زمانی صدای شهود انسان به گوش می‌رسه که صدای ذهن خاموش باشه.

یعنی در حالتی که

1- ما مراقبه کرده باشیم.

2- یا مدتی روی پاکسازی روح و قلب و جسم و زندگی خودمون کار کرده باشیم. در این زمان خیلی آرام وارد دنیای متافیزیک می‌شیم و صدایی از درون قلب با ما صحبت می‌کنه که این کار ما درسته یا خیر.

پس شهود زمانی فعال می‌شه که

اول: بتونیم صدای قلب رو از ذهن تفکیک کنیم.

دوم: با پاکسازی و سکوت ذهن به صدای شهود نزدیک بشیم.

چرا باید در مورد شهودِ خود مطالعه و آگاهی داشته باشیم؟

بعضی از دوستانی که باهاشون در جلسات مختلف صحبت می‌کنم، سوال می‌کنن اصلا شناخت و مطالعه در مورد شهود چه کمکی به ما می‌کنه:

پاسخ بنده به همه عزیزانی که این سوال رو دارند جملات زیره:

1- ذهن انسان بسیار محدوده به علت شرطی شدگی‌ها و ساختارش و هیچ انسانی با گوش دادن به فرمان­های یک موجود محدود نمی­تونه یک زندگی نامحدود رو تجربه کنه.

2- شهود به انسان راه یک زندگی شگفت­انگیز رو نشون می‌ده در حالی که ذهن فقط یک جمله داره در دایره ترس­های خودت بمون. بیرون خطرناکه.

3- شهود راه­های بی منطق اما درست رو نشون می‌ده؛ در حالی که ذهن راه­های منطقی (شرطی شدگی­های خانواده جامعه و کشور) رو نشون می‌ده. توجه داشته باشید راه­های ذهنی هیچ وقت وجود انسان که یک موجود بی­نهایت­طلب هست رو راضی نمی­کنه.

4- شهود امتداد خدایی هست که قدرتمندترین حقیقت این عالمه؛ اما حرف­های ذهن تماما شرطی شدگی‌ها و ترس‌ها رو به انسان تلقین می‌کنه.

5- ذهن هیچ کاری به جز تلقین کردن محدودیت به انسان و نگه داشتن او در دایره امن انجام نمی­ده، در حالی که شهود یا ندای درون کارهای به ظاهر ترسناک رو انجام می‌ده و همیشه هم پیروز و موفقه.

تمام موارد بالا مطرح شد تا شما ابتدا تصمیم بگیرید که کدام زندگی انتخاب شماست؟ یک زندگی محدود به دایره ترس­ها یا خیر یک زندگی نامحدود با رفتن به دنبال ندای درون و شهود؟ اگر زندگی نامحدود از هر نظر انتخاب شماست. شهود راه شما خواهد بود.

تنها راه داشتن یک زندگی سعادتمندانه وصل شدن به این شهود و ندای درون هست که مراحل مربوط به خودش رو داره. در این صفحه قراره در مورد تمام نکات مربوط به شهود صحبت کنیم.

با کشف و شهود چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

افراد زیادی در طول تاریخ با استفاده از کشف و شهود از زندگی خود شاهکار ساختند. حتی این افراد توانستند زندگی بسیاری از افراد دیگر را نجات دهند.

در ادامه به برخی از این افراد در طول تاریخ اشاره شده:

1- حضرت مریم که با توجه به شهود خود و رفتن به دنبال ندای درون فرزندی مانند عیسی را به جهان تحویل داد. خوب این کار حضرت مریم چیزی به جز شهود بوده؟ آیا صحبت یک ذهن محدود می تونه این باشه که تو بدون داشتن همسر قراره باردار بشی؟ چیزی که حتی بعد از گذشت 2000 سال هنوز هم برای ذهن انسان قابل قبول نیست.

2- حضرت ابراهیم که با رفتن به دنبال شهود و ندای درون خود از آتش گلستان ساخت؛ در نهایت هم تمام ادیان یکتاپرستی از ایشان به ارث مانده است.

3- حضرت محمد که با رفتن به دنبال ندای درون خود یا شهود و وارد شدن به غاری که روی در آن تار عنکبوت تنیده شد، خود و همراهش را از مرگ نجات داد.

4- مادر موسی که با توجه به شهود و ندای درون خود فرزندش را داخل رود نیل انداخت و آن فرزند به یک پیامبر تبدیل شد.

5- گاندی که از ندای درون خود پیروی کرد و به یک ابر انسان در تاریخ تبدیل شد.

6- رونالدو که به شهود درون خود توجه کرد و مسخره کردن معلمش را نادیده گرفت و با فوتبال به یک اسطوره در تاریخ تبدیل شد. چون معلمش او را که گفته بود می‌خواهد بزرگترین فوتبالیست جهان شود مسخره کرد. اما در قلب رونالدو صدای درونی که شهود بود می‌گفت تو بزرگترن فوتبالیست جهان خواهی شد.

تمام تمام تمام افرادی که در تاریخ درخشیده­اند دنبال شهود و ندای درون خود رفته­اند چون درخشش انسان تنها در این حوزه است و شخصی که در محدوده ذهن باقی بماند به هیچ عنوان رشد کوانتومی نخواهد داشت. تمام این‌ها رو بیان کردیم که در نهایت به این جمله برسیم:

برای رسیدن به هر آرزوی به ظاهر محالی که قلبتان آن را می‌خواهد کافی است به شهود خود دست پیدا کنید. به تک تک دستوراتش عمل کنید و از زندگی خود لذت ببرید.

ایمان داشته باشید که شما برای داشتن یک زندگی عالی روی زمین هستید و شهود شما را به آن زندگی می‌رساند. در این صفحه همه چیز در مورد شهود و کتاب ها و فیلم هایی که در زمینه شهود هست خدمت شما دوستان عزیز ارائه خواهد شد.

امیدوارم همیشه در ارتعاش عشق و ثروت مرتعش بشین.

خبر نامه

با عضویت در خبر نامه از آخرین اخبار و رویداد های سرای این تو هستی اطلاع پیدا کنید.

    Go to Top